Nu eindelijk goed nieuws vertellen!

Zo. En dan nu goed nieuws!
De troonrede stond dit jaar bol van goed nieuws, van zekerheid, stabiliteit, groei en duidelijkheid. Terwijl de kabinetsformatie nog voornamelijk onduidelijkheid lijkt voort te brengen. Toch moet het ook voor u, net als Mark Rutte en Koning Willem-Alexander, fijn zijn om ook weer eens goed nieuws te kunnen vertellen. Om even bij te komen van crisis en gedoe.

Heeft u er als ondernemer of ondernemend mens ook al zin in om uw eigen goede nieuws weer eens onomwonden te vertellen? Moest u zich door de afgelopen crisisjaren heen slaan. Nu mag het misschien weer wat beter gaan? Laten we samen ook dat verhaal vertellen op uw site, op uw social media en binnen uw bedrijf. Ik ga er natuurlijk vanuit dat u elke week uw Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter update? (Zo niet, zullen we er eens over nadenken?)

Want wellicht heeft u nu meer lucht gekregen om weer nieuwe zaken te gaan proberen. Nieuwe ondernemers te benaderen, uw klantenkring uit te breiden, of uw groep met collega’s te vergroten. Hoe leuk is het dan om uw verhaal duidelijk te hebben? Zou het niet eens fijn zijn om uw mailing op te laten schrijven door een professional die niet alleen met u meedenkt, maar ook met uw lezer. Zodat we er alles aan doen om u en uw klant elkaar te laten ontmoeten in uw boodschap?

Ontwikkelen

Als freelance journalist en tekstschrijver heb ik me ook door een crisis moeten slaan. Maar het mooie ervan is dat ik me daardoor ook in andere zaken ging ontwikkelen. Want een freelance journalist die ook commercieel kan meedenken is erg handig. Want dan kunnen we samen uw belang in de teksten laten doorschemeren, inzetten op vervolg en actie.
Wat dat betreft heb ik veel geleerd, ook door veel aan public relations en marketing te doen.

2017-09-19 13:20:04 DEN HAAG – Koning Willem-Alexander leest, met aan zijn zijde koningin Maxima, de troonrede voor op Prinsjesdag aan leden van de Eerste en Tweede Kamer in de Ridderzaal. ANP ROYAL IMAGES KOEN VAN WEEL

Rood pennetje

Maar laten we even tot rust komen. Los van kranten en televisie. Uw verhaal en uw klant. Dat is misschien wel de belangrijkste verbinding. Dat uw belang, uw boodschap en uw doel zo duidelijk geschetst is dat uw klant het direct begrijpt en actief kan reageren. Zoals me ook lukte als tekstschrijver bij een van mijn opdrachtgevers. Dit grote verzekeringsbedrijf zocht een onafhankelijke lezer die met een rood pennetje alle jargon uit de brieven zou schrappen. Terug naar de basis: de helderheid voor de klant. Zo is er een hele nieuwe stijl van schrijven ontwikkeld in een duidelijker briefopmaak. Nadat ik alle wijzigingen had bijgehouden kon ik een mooi overzicht van tien punten maken waar de brievenschrijvers aldaar nog altijd steun aan hebben.

Aan de slag
Steun, handvatten, meelezen, brainstormen, de wereld aan je voeten en soms even finetunen. Misschien wilt u weer eens een fijne nieuwsbrief sturen naar uw eigen medewerkers of klanten. Wellicht ziet u door alle (oude) pagina’s van uw website de bomen van het bos niet meer. Zoekt u nog naar woorden terwijl het plan er al wel is? Ik kom graag (even) helpen.

Ondertussen schrijf ik ook gewoon verder voor kranten, kerken, bedrijven en goede doelen. Fijn om een duidelijk verhaal te vertellen in kranten, op websites, Facebook, Instagram, LinkedIn etc. Zo ga ik ook graag voor en met u aan de slag. Bel me gerust even op voor meer informatie. En nee, heel duur is het niet, want ik vind het voornamelijk ontzettend leuk om te doen.

Met vriendelijke groet,

Gijs Kool

www.gijskoolschrijft.nl
www.facebook.com/gijskoolschrijft
www.ad.nl (zoekterm Gijs Kool)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *